Pikku Kotka, KTM 390 Duke

KTM 390 Duke on ulkoisesti isoveljiensä näköinen, sekä omaa hivenen samaa luonnetta kuin isompansa.

Varusteista löytyy ABS jarrut, KTM My Ride sekä Supermoto asetus. Supermoto asetus kytkee takajarrun ABS-jarrun pois käytöstä, ja apsit toimii vaun etupyörälle. Tämä on ihan hauska asetus jos haluaa hieman kikkailla ja hakea omia rajojaan. KTM My Ride on monille tuttu muistakin Kotarin malleista, jolla voi yhdistää älypuhelimensa pyörään.

Näppärä Duke

Ajossa 390 on tiiviimpi ajoasennoltaan ja muutenkin hieman kompaktimpi kuin isommat Duket. Tällaiselle reilu metriseitkyt pitkälle kuljettajalle ainakin tilaa on riittävästi. Kaupunkiajossa ja lyhyillä reissuilla pikkuteitä ajellessa 390 Kotka on kiva ja järkevän oloinen laite. Pidemmällekin voi tietysti suunnata kunhan pitää matkanopeuden maltillisena, niin matkan tekokin on mukavaa. Ketterä ja kompakti pyörä voi herätellä myös sisäistä supermotoilijaa. Supermoto tämä ei kuitenkaan ole, joka pitää muistaa.

A2-kortillisille hyvä peli ottaa tuntumaa ajamiseen, matala istuinkorkeus, moottorin helppo luonne ja asialliset hallintalaitteet luovat hyvän lähtökohdan. Kokeneemmillekin ajajille taajama-ajoon, sekä satunnaiseen pyörimiseen järkevä vaihtoehto pienellä kulutuksella ja edullisilla vakuutusmaksuilla. Viimeistely on samaa tasoa kuin muissakin itävaltalaisten pyörissä. Hieman reilu 7000€ summalla saa uuden asiallisen, niin sanotun nelisatasen moottoripyörän tietysti uuden takuulla.

 

Tässäkin moottori on osa runkorakennetta.

 

Tekniset tiedot;

Moottori: yksisylinterinen, 373,2 cc
Teho: 32 kW (43 hv)
Vääntö:  37Nm
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto

Istuinkorkeus: 80 mm
Tankin tilavuus: 13,4 litraa
Kuiva paino: 149 kg

Hinta: 7 065 €

KTM kotisivuille tästä linkistä.

 

-Mika Arminen