Yamaha uutuuksia kaudelle 2020

YZF-R1 – tinkimätön supersport
YZF-R1:n uudistunut muotoilu, tuntuvasti terästetty moottori sekä päivitetty alusta vahvistavatentisestään sen asemaa supersport-pyörien huipulla. MotoGP-tyylisen katteen ja muotoilun lisäksi elektroniset ajoavustimet varmistavat, että YZF-R1 on valmis uudelle vuosikymmenelle. Alla vielä hieman lisää uudistuksista.

Nelisylinterinen, 200 hevosvoimainen, 998 cc, moottori on teknisesti yksi markkinoiden edistyksellisimmistä voimanlähteistä. Tuntuvasti terästetty ja päivitetty, 2020 mallin crossplane-moottori on suorituskyvyltään mitoitettu etenkin rata-ajoon. Samalla se kuitenkin täyttää myös uusimmat EU5-vaatimukset.
Optimoitu suorituskyky suurilla kierroksilla.
YZF-R1 moottorin crossplane-kampiakselin epäsymmetrinen 270° – 180° – 90° – 180° -sytytysjärjestys tuottaa maksimitehon 13 500 r/min käyntinopeudella. Tämä ja väkivahva lineaarinen vääntö takaavat herkän ajotuntuman ja ainutlaatuisen ajoelämyksen.

Uusi, kaasupaineistettu Öhlins ERS NPX -etuhaarukka
YZF-R1M:n etuhaarukan, Öhlinsin uusimman, elektronisen ERS-jousitusjärjestelmän säätömahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Järjestelmä takaa erinomaisen hallittavuuden ja voittoon vaadittavaa suorituskykyä.
2020-mallissa on Öhlinsin uusin, kaasupaineistettu ERS NPX -etuhaarukka. Niissä on pieni kaasusylinteri, joka on integroitu etuteleskooppien akselikannattimeen. Se tuottaa teleskopin sisälle 0,6 MPa paineen, joka vähentää jousituksen paluuliikkeen aiheuttaman alipaineen myötä tapahtuvaa haarukkaöljyn kavitaatiota, eli vaahtoutumista.
Uuden Öhlins ERS NPX -etuhaarukan toiminta pysyy vakaana pitkässäkin kilpailussa. Näin pyörän hallittavuus ei muutu jousituksen lämpenemisen myötä. Jousituksen ja iskunvaimennuksen vakaa käytös helpottaa ajohallintaa joka puolestaan parantaa kierrosaikoja.
Uuden NPX-etuhaarukan myötä myös takajousituksen elektronisen Öhlins ERS-järjestelmän esijännitysasetuksia on muutettu.

Tracer 700 – monipuolinen Sport Touring -pyörä
Väkivahvasti vääntävä moottori, luokkansa paras teho-painosuhde ja matka-ajossa tärkeät hyvä
ergonomia ja tuulisuoja ovat uudistuneen Tracer 700:n valttikortit. Sen voimanlähteenä on erityisesti
vahvasta väännöstään tunnettu, kaksisylinterinen, nyt myös EU5-hyväksytty 689 cc:n rivimoottori.

Yamaha Tracer 700 Phantom Blue

FJR1300AE Ultimate Edition – kunnianosoitus legendalle
FJR1300AE Ultimate Edition erikoismalli on 20. juhlavuoden kunnianosoitus yhdelle aikamme
suosituimmista Sport Touring -moottoripyöristä. Ultimate Edition -mallin väritys on ajattoman tyylikäs
musta-kultainen. FJR1300 AE Ultimate Editionin varustelu on erittäin kattava ja siihen kuuluvat
esimerkiksi kullanväriset vanteet, lämpökahvat, 12V virtapistoke, kovat sivulaukut, korkea tuulilasi,
jalkasuojat sekä yksilöllinen sarjanumero polttoainetankissa.

Yamaha XSR700 – uusi vintage-väriteema
Yamahan Faster Sons -suunnittelufilosofian lähtökohtana on tuottaa nykyaikaisella teknologialla
varustettuja, mutta perinteistä moottoripyöräfiilistä huokuvia malleja. XSR700 juhlistaa vuonna 2020
Yamahan historian voitokkaita kilpapyöriä uudella Dynamic White -väriteemalla, jossa polttoainesäiliön
kate on punamustavalkoinen, etulokasuoja punainen ja kokonaisuuden kruunaavat kullanväriset
vanteet.

Uudet MT-03 ja MT-125
Hyper Naked -mallistoa päivitetään kaudella 2020 kahdella mallilla. Uudessa MT-03:ssa on näyttävät
kaksoisvalot, uusi USD-haarukka ja uudenmallinen polttoainesäiliö. 2020 MT-125:ssä on uusi,
huipputekninen moottori sekä edeltäjäänsä aggressiivisempi muotoilu.
Uuden sukupolven Sport-skootteri TMAX 560 – maksimaalinen ajoelämys
Olennaisimpia muutoksia 2020 TMAX-mallistossa ovat EU5-hyväksytty suorituskykyisempi ja
iskutilavuudeltaan suurempi moottori sekä virtaviivaisempi muotoilu.

Uusi YZ450F
Uudistetun moottorin, rungon ja alustan ansiosta YZ450F kuljettajat saavat kaudella 2020 käyttöönsä
uusimman tekniikan ja erittäin suorituskykyisen kilpapyörän. YZ450F on vakiinnuttanut paikkansa
MXGP-luokan kärkipaikoilla.

Yamaha YZ450F tosi toimissa
Please follow and like us: